organisatieonderzoek: zicht krijgen op wat zich afspeelt in de organisatie én op wat mogelijk de sleutels zijn die leiden tot het oplossen van het vraagstuk:
- op zoek naar (helpende- en belemmerende) factoren en onderliggende patronen in relatie tot het vraagstuk. Dit in tegenstelling tot het op zoek gaan naar 'de schuldige' van het probleem
- gezien vanuit verschillende perspectieven en geledingen binnen de organisatie.
visie trajecten: komen tot een gezamenlijk gedragen visie en een daadwerkelijke invulling voor de praktijk :
- de gewenste visie in beeld
- de huidige visie en- praktijk
- waar zit de kloof tussen de gewenste- en de huidige visie en praktijk?
- wat te doen om de kloof te dichten?
- concrete voornemens, plan van aanpak
team coaching en- training:
vraagstukken gericht op samenwerking en communicatie:
- ervaringsleren: doen, beleven, reflecteren
- inter-actief
- afwisselende werkvormen, afgestemd op diverse leerstijlen en - behoeften
- theoretische concepten ter verheldering en ondersteuning
n.b. vanwege de samenhang tussen de succesfactoren voor een krachtig team (het een kan niet zonder het ander), gaan visie - en teamontwikkeling vaak hand in hand.