Willemijn Scheeren
Mijn hart ligt bij het helpen van mensen en organisaties bij het zien en creëren van nieuwe mogelijkheden bij allerlei vraagstukken die zich aandienen en om verandering vragen. Ingegeven door mijn achtergrond als voormalig kleuterleidster, adjunct-directeur en directeur in het basisonderwijs, ben ik veelal werkzaam in het onderwijs. 
Ook word ik ingezet in andere type organisaties, daar waar het coaching, communicatieontwikkeling, systeemdenken, het concept werkplezier en trainingsacteren betreft. 

Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg..

Trainingsacteur 

'Als ik hoor, dan vergeet ik

Als ik zie, dan onthoud ik

Als ik doe, dan begrijp ik'.

Oud Chinees spreekwoord



Bizar zeg, zo doet Freek in het echt ook.

Ik kreeg er zelfs hetzelfde                                             gevoel bij!


effectieve communicatie door:

  • inzicht in het effect van jouw communicatie op de ander;
  • handvatten om het gesprek positief te beïnvloeden, waardoor        het verloop van het gesprek overeenkomt met jouw bedoeling.

leren door ervaren

Zie mij in een trainings- of coachingsituatie als levend oefenmateriaal, een krachtig hulpmiddel om communicatie in beeld te brengen, te onderzoeken én te ervaren. 

Er wordt gewerkt met praktijksimulaties, voortkomend uit de praktijk van alle dag en/of gekoppeld aan een thema of theoretische inhoud. 

Naast het oefenen met één op één gesprekken maak ik gebruik van diverse andere interactieve werkvormen. 




  • oudergesprekken
  • functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • solliciteren
  • patiënt-cliëntsituaties
  • omgaan met grensoverschrijdend gedrag
  • klantcontact
  • feedback geven & ontvangen
  • assertiviteit
  • ....................


  • kernkwadranten van Ofman
  • leerstijlenmodel van Kolb
  • roos van Leary
  • situationeel leiderschap van Hersey & Blanchard
  • communicatiestijlen van GITP 
  • gesprekstechnieken 
  • ...................

inzetbaar als:

  • trainingsacteur bij een door een andere trainer verzorgde training;
  • co-trainingsacteur, waarbij ik de rol van trainer én trainingsacteur vervul. Deze      inzet is thema- en groepsgrootte afhankelijk;
  • coach-acteur, waarbij ik het trainingsacteren inzet bij individuele coaching;
  • trainingsacteur bij assessments


aangesloten bij  de
  Nederlandse Vereniging van Trainingsacteurs ( NVvT)

Share by: