Willemijn Scheeren
Mijn hart ligt bij het helpen van mensen en organisaties bij het zien en creëren van nieuwe mogelijkheden bij allerlei vraagstukken die zich aandienen en om verandering vragen. Ingegeven door mijn achtergrond als voormalig kleuterleidster, adjunct-directeur en directeur in het basisonderwijs, ben ik veelal werkzaam in het onderwijs. 
Ook word ik ingezet in andere type organisaties, daar waar het coaching, communicatieontwikkeling, systeemdenken, het concept werkplezier en trainingsacteren betreft. 

Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg..

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten.


Ik heb nu meer de focus op dat waar ik wél invloed op heb en dat blijkt meer te zijn dan ik vooraf dacht. 

Bevlogen medewerkers leiden tot een cultuur van enthousiasme waar iedereen met veel plezier werkt, er samen voor wil gaan en het werk zo goed mogelijk wil doen. 

Investeren in werkplezier komt daarmee ten goede aan de kwaliteit en het rendement van individuele medewerkers en de organisatie als geheel.


  • hoe kan ik het ziekteverzuim voorkomen dan wel terug dringen?
  • hoe kan ik de betrokkenheid vergroten?
  • wat kan ik doen om de werkdruk te verminderen?
  • hoe krijg ik weer plezier in mijn werk?
  • hoe kan ik de (functionering-)gesprekken vormgeven, zodat deze leiden tot enthousiasme         en intrinsieke motivatie bij de medewerkers en zij het beste uit zichzelf halen?
  • allerlei vraagstukken, waarbij het wel dan niet hebben van werkplezier mogelijk een rol              speelt.
  • ..............

  • loopbaanontwikkeling
  • (dreigende) burn-out
  • re-integratie
  • alternatief functioneringsgesprek 
  • teamontwikkeling
  • ..............


inzicht in factoren die het werkplezier positief beïnvloeden en zien van mogelijkheden om het werkplezier te vergroten:

  • welke hulpbronnen kunnen worden aangeboord     voor meer werkplezier?
  • wat kun je zelf doen en hoe kan je omgeving daarbij helpen?


jd-r model (job demands-resources):

laat een directe relatie zien tussen werkplezier en prestaties.

geeft inzicht in persoons- en werkgerelateerde hulpbronnen die helpen om werkplezier te vergroten dan wel te behouden. Dit in samenhang met de taakeisen die gesteld worden.

cirkel van balans:

geeft inzicht in hoe de factoren 'willen, kunnen, mogen en moeten' zich tot elkaar verhouden en waar aanknopingspunten liggen om de cirkel meer in balans te laten zijn. Deze balans is een belangrijke factor voor werkplezier.

Share by: